Varajases beebieas rinnapiima saanud lapsed on 40 protsendi võrra harvemini lühinägelikud, vahendab Reuters Singapuri teadlaste väidet.
Uurijate arvates on peamiseks sülelapse silmanägemise arengu edendajaks rinnapiimas leiduv looduslik aine DHA, mis tagab, et silmamuna kasvab ühtlaselt ja vähendab nii lühinägelikkuse ehk müoopia tekke riski.
Uuringut juhtinud Saw Seang Mei Singapuri riiklikust ülikoolist kinnitas, et kui lapsevanemad soovivad oma järeltulijal lühinägelikkuse teket ennetada, siis tasub teda kindlasti rinnaga toita.
Müoopia on kõige laiemalt levinud nägemihäire.
USAs ning Euroopas on lühinägelikud umbes 40 protsenti inimestest, ent paljudes Aasia riikides on see protsent koguni 70-90.
Uuringu raames analüüsiti 797 lapse nägemisteravust ja küsiti nende emadelt, kas ja kui pikalt nad beebieas last rinnaga toitsid.