| |
|
 |
Suure koguse E-vitamiini igapäevane tarvitamine võib südamele kasu asemel hoopis liiga teha. Foto: AFP |
 |
E-vitamiin võib südameprobleeme põhjustada
(22)
17.03.2005 12:47
PM Online
Kommenteeri | Loe
kommentaare
E-vitamiini tarvitamine ei vähenda südamehaiguste ning enamiku vähivormide tekke ohtu ja võib teatud juhtudel koguni ohtlik olla, kinnitavad Kanada uurijad.
Mõnede arstide arvates purustab tuhandeid inimesi hõlmanud uuring lõplikult müüdi E-vitamiiniga toidulisandite kasulikkusest, kirjutab CBC.
Uuringu kohaselt peaksid südamehaigusi või diabeeti põdevad patsiendid
E-vitamiini sisaldusega toidulisanditest loobuma ja ka muidu ei pruugi selle
kasutamisest mingit tulu tõusta.
«E-vitamiin ei kaitse südameinfarkti ja insuldi eest ning pole leitud
paikapidavaid tõendeid selle kohta, et see kaitseks vähi eest,» kinnitas
uuringut juhtinud Eva Lonn.
Ta lisas, et suurte koguste vitamiinisisaldusega toidulisandite tarvitamine
võib olla ohtlik, sest näib teatud juhtudel tõstvat infarktiohtu. Uuringu raames vaadeldi 400 rahvusvahelise ühiku (IU) igapäevase tarvitamise mõju 55-aastastele ja vanematele inimestele. Päevane soovitatav E-vitamiini doos on umbes 23 IU ning enamus inimesi tarvitab igapäevaselt vitamiinitablettidega just umbes sellise koguse antud toidulisandit. Esialgu pole selge, miks suured E-vitamiini kogused raskete südamehaiguste tekke riski tõstavad, ent uurijate arvates võivad tehislikult toodetud ja antioksüdante sisaldavad toidulisandid ning toidus sisalduvad vitamiinid organismile erineval viisil mõjuda.
|